Opět po roce výzva všem, pro které jsou pot, slzy a vopruzená prdel při běhu a jízdě s mapou v přírodě nejmilejším potěšením a jediným možným způsobem jak strávit sobotu 1.8.2009.
Datum:
Sobota 1.8.2009
Typ a délka:
OB / MTBO / HROB
4km / 140km / 8km
Centrum:
Brno – Komín – areál TJ Tesla Brno
Prezentace:
V centru závodu v pátek 31.7.2008 od cca 18:00hod, předání startovních průkazů, popisů kontrol, placení startovného, výklad trati ve 20:00hod.
Vzdálenosti:
Parkování aut – Centrum 500m
Doporučené parkování v Komíně na ulici Svratecká. V areálu TJ je možné nechat věci jak z pátku na sobotu, tak i do neděle do návratu z Vysočiny. Převoz věcí z centra na Vysočinu (do cíle) zajistí pořadatelské auto nebo doprovod.
Centrum – Start: 0km
Start – Cíl: 8-12 hodin
Důležité časy v den závodu:
Do 7:00hod – sraz všech účastníků v centru závodu
do 07:15hod – odevzdání zavazadel a občerstvovacích balíčků pořadatelům
07:20 hod – srocení se na místě startu
07:30hod – hromadný start
16:00hod – časový limit průjezdu 2. občerstvovací stanicí MTBO
19:00hod – časový limit pro start do horského OB
Mapa:
1:50 000 poskytnutá spol. SHOCart, orienťácké a OB mapy, 1:15 000 a 1:10 000. Pro OB a horský OB vodovzdorně upraveny, pro MTBO ne. Maximální rozměr A4.
Mapy budou vydávány postupně v průběhu závodu.
Kategorie:
Muži / Ženy
Startovné:
650 Kč – pokud jste dosud nezaplatili, uhraďte při prezentaci
V ceně jsou mapy, zážitky, jídlo a pití v sobotu v místě cíle, nocleh z pátku na sobotu v centru závodu, nocleh ze soboty na neděli v cíli
Ubytování před startem:
v areálu TJ Tesla Brno (přímo v centru závodu) v šatnách na zemi nebo ve vlastních stanech
Cíl:
Osada Blatiny v srdci Českomoravské vysočiny – N49.64980 E16.09279.
V místě cíle je zamluvena chata s kapacitou cca 50 míst ve dvou společných ložnicích. 21míst v ložnici s postelemi – bude určena pro rodiny s malými dětmi, podkroví pro závodníky a ostatní pořadatele – spacák a karimatku s sebou.
V místě cíle bude pro účastníky závodu zajištěna večeře a sud piva. Je zde možnost vlastního vaření.
Kontroly:
OB a horský OB:
Lampióny a kleště
MTBO:
– (mapa 1.50 000): Objekty různého typu dohledatelné dle detailního popisu kontrol.
– (hagaby, free order): Lampiony s číslem. Vyjímkou je centrální kontrola při Hagaby.
Označení průchodu kontrolou:
MTBO:
Každý závodník se vybaví digitálním fotoaparátem nebo mobilem s fotoaparátem. Průchod kontrolou zaznamená vyfocením objektu dle detailního popisu kontroly. V cíli po závodě každý podle časů pořízení jednotlivých fotografií vyplní tabulku s mezičasy. Fotit se nemusí centrální kontrola při Hagaby. Průchod kontrolami z Hagaby a Free orderu stačí prokázat součtem čísel z jednotlivých kontrol. Pro případ extrémně špatného počasí, selhání či absence elektroniky bude v popisech připravena i mechanická varianta záznamu (papír + fixa).
OB a Horský OB:
standardní ražení kleštičkami do průkazu přímo na mapě (mapa z OB se odevzdává pořadateli před výjezdem na kolo).
Popisy kontrol:
OB a Horský OB: standardní IOF na mapách
MTBO:
slovní popisy obdrží závodníci při prezentaci
Občerstvování:
Občerstvovací stanice:
OB: ne
MTBO: 2 (cca 40.km a 90.km MTBO), 3. v cíli MTBO před výběhem na horský OB
Závodníci mohou předat pořadatelům balíčky/igelit. tašky s vlastním občerstvením, případně jim může být občerstvení na občerstvovací stanice dopraveno doprovodným týmem.
Poloha občerstvovacích stanic bude doprovodným týmům odtajněna v cca 8.00hod po odjetí závodníků do MTBO části.
Kromě vlastního občerstvení závodníků, bude na občerstvovacích stanicích zajištěn dostatek pitné vody.
Výbava:
OB: doporučená standardní výbava pro OB, busola (běžecké boty budou přepraveny na start horského OB)
MTBO:
Povinná: Kolo, helma, lihový fix, digitální fotoaparát nebo mobil s fotoaparátem
Doporučená: náhradní duše, nářadí, kapesné, dostatek jídla a pití
Horský OB: DTTO OB
Pravidla závodu:
Dle pravidel MTBO je dovoleno používat pouze komunikace a lesní cesty a pěšiny. Mimo cesty musí být kolo neseno tak, aby se nedotýkalo země.
Závodníci nesmějí v průběhu závodu přijmout jakoukoliv pomoc od osob, které nejsou přímými účastníky závodu ani doprovodného týmu (platí jak pro občerstvování, tak i pro případnou opravu kola).
Není dovoleno v průběhu závodu měnit rám ani kola.
Porušení pravidel závodu a fair play se trestá diskvalifikací ze závodu a křikem fúúúj.
Použití GPS pro aktivní navigaci v průběhu závodu je považováno za nesportovní.
Doprava:
Pořadatelé dopraví zavazadla závodníků, kteří nedisponují doprovodným týmem z centra závodu do cíle, případně v neděli zpět do Brna. V centru závodu bude možnost zanechat zavazadla do nedělního odpoledne. Doprava z cíle zpět do Brna v neděli – 4hodinovým švihem spolu s pořadateli, nebo vlakem z Nového Města n. Mor., nebo jinak.
Převoz aut mezi startem a cílem pořadatel nezajišťuje.
Kontakt v případě nouze:
V případě nouze, případně vzdání závodu volejte:
774 897 502 – Radovan Čech
Pořadatel příštího ročníku:
Nejlepší Vopruzený Teslák bude mít tu čest pořádat další ročník Brněnskýho vopruzu v roce 2010
Informace:
na internetových stránkách závodů www.tbm.cz/brnenskej-vopruz-2009
na e-mailu brnenskejvopruz2009@gmail.com
Upozornění:
V průběhu závodu ve vlastním zájmu dodržujte pravidla silničního provozu.
Všichni závodníci se závodu účastní na vlastní nebezpečí
Poděkování:
Pořadatelé děkují společnosti SHOCart za poskytnutí mapového podkladu a firmě Aliasystem za podporu při organizaci závodu
Radovan Čech
Stavitel tratí a ředitel závodu
Petr Dvořáček
Technický ředitel